Tutti i post con etichetta decoding the disciplines

Conferenza internazionale “Decoding the Disciplines in European Institutions of Higher Education. Intercultural and Interdisciplinary Approach to Teaching and Learning” – 2 luglio, Torhout (Belgio)

Categorie: Archivio Convegni
Commenti disabilitati su Conferenza internazionale “Decoding the Disciplines in European Institutions of Higher Education. Intercultural and Interdisciplinary Approach to Teaching and Learning” – 2 luglio, Torhout (Belgio)

Su richiesta della Prof.ssa Sandra Chistolini, segnaliamo la conferenza internazionale “Decoding the Disciplines in European Institutions of Higher Education. Intercultural and Interdisciplinary Approach to Teaching and Learning”.
La conferenza si terrà in data 02.07.2019 dalle ore 09.00 alle ore 17.00 a Torhout (Belgio), presso il VIVE University of Applied Sciences campus di Torhout (Sint-Jozefstraat, 1).
The Decoding approach, under the Erasmus + Programme KA201, is a guide to identifying bottlenecks in teaching topics and processes that are discipline-specific, cross-disciplinary, complex, and emotionally charged. The Decoding method focuses on learning bottlenecks in academic disciplines. This involves changing the focus from learning ABOUT a subject to learning HOW to become more expert in the ways of thinking and practising, which is necessary for successful teaching and learning. This use of Decoding makes it particularly useful for developing critical and reflective thinking. The European Decoding project is also applying the method to the social issues of diversity and intercultural understanding. The Decoding model leads to “intellectual diversity” in thinking in the classroom: to finding different solutions to problems in the field of science, to seeing positions different from those of the author in literature, or, in history, to understanding the values of historical persons without judging them. In short, it teaches the art of critical thinking that is at the root of every European democracy and inter-cultural dialogue at national, regional, and local levels. The Decoding method responds to a dire need, in the EU educational system, for integrative (inter-disciplinary), formal (lecture-based), and alternative (project-based and experiential) means of education, critical thinking, media and digital literacy, as well as professional and intercultural competences. All of this fosters the values of a democracy (fundamental rights, respect, and responsible citizenship), alongside the need for a higher degree of social inclusion in European societies.
Per maggiori informazioni: http://www.sandrachistolini.it/?p=4245

Locandina

Call for paper “Decoding the Disciplines Scholarly E-Journal 2019” – 15 febbraio

Categorie: Archivio Call
Commenti disabilitati su Call for paper “Decoding the Disciplines Scholarly E-Journal 2019” – 15 febbraio

Su richiesta della Prof.ssa Sandra Chistolini, segnaliamo la call “Decoding the Disciplines Scholarly E-Journal 2019”.
Il Decoding the Disciplines lancia la realizzazione del Giornale Elettronico in formato accademico denominato Decoding the Disciplines Scholarly E-Journal 2019 quale documento ufficiale relativo alla innovazione guidata dalla metodologia specifica. I partner europei, riuniti nel Progetto Decoding the Disciplines, iniziato nel Programma Erasmus + del 2016, hanno condotto diversi incontri di formazione e ricerca con l’introduzione, la sperimentazione, l’applicazione e la valutazione della qualità dell’insegnamento e dell’apprendimento negli studi superiori. Al fine di dare ampia diffusione ai contenuti disciplinari che caratterizzano l’impatto pedagogico, oggetto di studio nel nostro sistema universitario e scolastico, invitiamo a partecipare alla Call per la raccolta delle riflessioni scientifiche sul Decoding. I protocolli finora elaborati da docenti, studenti, esperti e valutatori sono di grande interesse e possono divenire materiali ad uso della più ampia comunità internazionale.
La scadenza per la presentazione dei testi è fissata al 15 febbraio 2019. Bastano poche righe ma importantissime per dare il feedback dall’Italia: al massimo 100 parole di abstract e 3000 parole di articolo. Durante il Multiplier Event. Decoding the Disciplines in our University. Development and benefits for teachers and students del 12 marzo 2018, svolto presso il Dipartimento di Scienze della formazione dell’Università Roma Tre, sono stati elaborati diversi interventi che aspettano di essere organizzati per la fruizione allargata e la conoscenza più estesa, da questa esigenza nasce anche il Decoding the Disciplines Scholarly E-Journal 2019.
Nei giorni 1-2 luglio 2019 si avrà in Belgio l’evento finale di presentazione dei risultati del Progetto Decoding the Disciplines. La partecipazione è aperta a studiosi di ogni campo disciplinare.
Per maggiori informazioni: http://www.sandrachistolini.it/?p=4245
Per partecipare alla Call, inviare il proprio contributo scritto in inglese a sandra.chistolini@uniroma3.it

Call