ZigaForm version 6.1.2
Call for Paper 02/2023 Rivista "Excellence and Innovation in Learning and Teaching. Research and Practices" - Call

Call for Paper 02/2023 Rivista “Excellence and Innovation in Learning and Teaching. Research and Practices”

Call for Paper 02/2023 Rivista “Excellence and Innovation in Learning and Teaching. Research and Practices”

Su richiesta della prof.ssa Emilia Restiglian, segnaliamo Call for Paper per il numero 02/2023 della Rivista “Excellence and Innovation in Learning and Teaching. Research and Practices”.

Il secondo numero del 2023 è dedicato ai processi trasformativi e sostenibili sviluppati e in via di sviluppo in Higher Education nelle Aree delle Scienze Umane, Giuridico-Economica e Socio-Politica. La finalità della call è di accogliere contributi che rispondano alle attuali sfide della società globale per la qualificazione in ambito di formazione universitaria e di sviluppo strategico delle organizzazioni e delle istituzioni per la didattica nelle aree delle Scienze Umane, Giuridico-Economica e Socio-Politica.
I bisogni nati dai contesti reali della formazione e dalle sfide relative alla riorganizzazione didattica in prospettiva learner-centered, sollecitano studiosi e studiose a sviluppare ricerche e azioni che possano promuovere la riflessione e la ricerca per valutare l’impatto trasformativo dell’innovazione formativa in ottica curricolare, disciplinare e interdisciplinare. La call intende porre alcune domande utili per la presentazione dei contributi: come realizzare didattica attiva da parte degli studenti (proposte da esperienze condotte)? Come personalizzare le attività didattiche nella progettazione degli insegnamenti? Come realizzare sinergie tra didattica e ricerca? Come promuovere integrazione tra conoscenze disciplinari e competenze trasversali? Come avvalersi delle tecnologie dell’informazione e della comunicazione per il miglioramento degli insegnamenti e la personalizzazione della didattica? Quale formazione e quale supporto istituzionale per le/i docenti universitari?
Non è sempre possibile garantire a tutte e tutti, pur con referaggio positivo, la pubblicazione sul numero relativo alla call a cui hanno partecipato.
I contributi che non accedono a immediata pubblicazione, con il consenso delle autrici e degli autori entreranno a far parte dell’archivio di Excellence and Innovation in Learning and Teaching (EILT) e saranno pubblicati nei numeri successivi. Coloro che intendono ritirare il proprio contributo, sono pregati di darne comunicazione tempestiva alla Redazione.

The second issue of 2023 is dedicated to the transformative and sustainable processes available and under development in Higher Education in the Areas of Humanities, Legal-Economics and Socio-Political Sciences. The purpose of the call is to welcome contributions that respond to the current challenges of global society for qualification in higher education and strategic development of organizations and institutions for teaching in the Humanities, Legal-Economic and Socio-Political Areas. The needs arising from the contexts of education and the challenges related to educational reorganization in a learner-centered perspective urge scholars to develop research and actions that can promote reflection and research to assess the transformative impact of educational innovation from curricular, disciplinary and interdisciplinary perspectives. The call offers some useful questions for submissions: how to implement active teaching by students (submissions on experiences)? How to personalize teaching activities in instructional design at higher education level? How to realize synergies between teaching and research? How to promote integration between disciplinary knowledge and transversal skills? How to make use of information and communication technologies for the improvement and personalization of teaching? What training and institutional support for university teachers?
It is not always possible to guarantee everyone publication in the issue related to the call in which they participated – even with positive refereeing.
Contributions that do not accede to immediate publication, with the consent of the authors will become part of the Excellence and Innovation in Learning and Teaching (EILT) archive and will be published in subsequent issues. Those who wish to withdraw their contributions, please notify the Editorial Office in a timely manner.

Deadline: 20.09.2023
The accepted papers will be published in December 2023
You can submit an article focused on general journal topics anytime.
Info: rivista.excellence.fisppa@unipd.it
Per maggiori informazioni: https://journals.francoangeli.it/index.php/exioa

Call

Articoli correlati